Turkisk krydda

Hej hej,
söndag förmiddag... morgon för några.

Jag var uppe tidigt idag eftersom Tom skulle jobba.
Frukost hann vi med tillsammans men sen var det jag som fick gå först.
Alma visade nämligen en min som jag aldrig tidigare sett...
jag tror att den minen betydde ungefär; 'toanödig.... nu!'

Så jag och Alma har gått Rumlaborg-promenaden nu...
eller snart för tre timmar sen...
Redan tre timmar!


Så här trött var Alma igår...


Och idag är hon så här trött...

Det är allt lite synd om hunden!


Efter promenaden så satte jag igång med ett brödbak..
konstigt nog så har jag saknat att baka bröd under vår korta semester
så nu har min saknad gått över och det doftar härligt i lägenheten!


Här är en bild på det klassiska förrättsbrödet som serveras på varenda restaurang i turkiet. I alla fall på majoriteten av dom!


Här är dagens bakverk.

Eventullt så är den svarta kryddan svarta sesamfrön...
fast på kryddpåsen vi köpte går det inte tyda sesam någonstans.
Çörekotu står det på kryddpåsen...







Kommentarer
Postat av: Emilia

ååååh! Jag älskar det förrättsbrödet! Vart hittar man recept på det? :)

2012-10-19 @ 00:25:50
URL: http://fruholmeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0