Rävhistoria

Hej hej,
nu har jag äntligen jobbat klart för veckan.
Sex dagar är jobbigt.. Jag är ju inte van...
Det blir jag kanske aldrig!
Men idag är det varit ett helt lagomt tempo,
igår kväll också!
Gillar det!

På väg till jobbet idag så såg jag en räv springa över gångvägen.
Det är inte alltid man se en räv, så det var lite kul
även om tanken att den skulle ha rabies och anfalla slog mig.
Men jag är ju lite paranoid så innerst inne visste jag att jag kunde vara lugn.




En rolig historia.

Olof hade varit på ett nudistläger och blivit väldigt entusiastisk.
Han övertalade sin kompis Johan att följa med nästa gång.
I bilen på vägen dit kom Olof med några tips:
- Det kan ju hända att vi får syn på några riktiga pangbrudar
och då är det förstås risk att ... hm ... vissa kroppsdelar reagerar.
Det enda du behöver göra då är att kasta dig ut i vattnet och kyla ner dig.

Johan nickade att han förstått.
Så var de framme och den första de mötte var en uråldrig gammal dam.
Johan kastade en snabb blick och rusade sedan ut i vattnet.
När han kommit upp igen frågade Olof:
- Menar du det? För den gamla gumman?
Johan log snett och svarade:
- Nja, man vill ju vara artig så här första gången.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0