Middagstips

Hej hej,
klippte ut ett recept från en av alla veckotidningarna jag bläddrar igenom och så nämnde jag för mamma att jag skulle laga kyckling med mangochutney, banan och grejer och då blev hon sugen.


Karibisk kyckling med mangochutney och banan


Kycklingfileér ska kryddas lite med ingefära, salt och peppar.
Sedan lindar man bacon runt om (i receptet parmaskinka).

In i ugnen tio minuter på 225 grader.

Blanda en sås på 2 dl creme fraiche och ½ dl mangochutney,
krydda med lite salt och peppar.

Häll över såsen på kycklingen och skiva en banan och lägg i.

Grädda i ugnen ca 15 minuter till.


(Jag hällde i lite mjölk i såsen med och bananen rörde jag i också.
I receptet står det at man ska strö över lite mandelspån med.)



Serveras med något man tycker smakar gott, vi hade ris och sallad...
receptet var nog bulgur eller quinoa eller något.


Gott blev det i alla fall och matlådor fick vi också!

Smaklig måltid!





Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter jätte gott ska prova senare..men denna veckan blir det slanka veckan...

2010-10-18 @ 10:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0