Uppdatering till omvärlden

Hallå, vi är hemma.
Ibland!

Söndagen var ljuvlig och jag hade söndag fullt ut.
I soffan framför tv:n med en stickning låååångt in på dagen.
Sen var det lite shoppning.

Måndagen var det längtan efter julen
så vi inhandlade våra första klappar
och två stjärnor till vardagsrumfönstrena.

Sen jobbade jag... det var händelserikt..
När jag kom tillbaka efter en sväng hos diverse patienter ser jag att det ligger en människa jämte en bil... då tv och media skrämmer upp mig tror jag först att det har med våld att göra och sen tänker jag hjärtinfarkt och grejer... Jag blev rädd och tänkte hämta hjälp på jobbet men jag såg ingen så jag fick kila ut i kylan och som tur var hade två stycken hittat han som låg på backen.. Han var ganska onykter och ledsen. Polis var på väg.
Jag märkte i alla fall ganska snabbt att han på backen var ofarlig så jag improveserade en huvudkudde och sträckte fram en hand. Efter många om och men kom i alla fall polisen. Två känslokalla typer som inte sa ett ord till oss tre som hjälpt, stöttat och larmat. Dessa två poliserna... Bengt och någon mer behöver nog mera kärlek i sina vardag.

Idag har jag också jobbat och det har snöat...
så nu knarrar det under skorna och risken för halkskador har blivit mera påtaglig.






Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tror du är en liten ängel!!När det gäller Poliserna är det mest synd om dom....vilka typer

2010-11-10 @ 10:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0