Organisering

Inhandlade närmare 3 kg kyckling, 2 st fläskfiléer, 1 kg paprika och diverse andra smågrejor. Allt för 300 kr.

Billigt!

Och för att reda ut kaoset som befinner sig i frysen med nötfärs, blandfärs, fläskfärs och vilket som är vilket, eller om den stora klumpen är högrev eller fläskkarré eller om det dära rödbruna är ryggbiff eller fläskkotlett så har jag haft min pedagogiska stund för idag och tillverkat lappar som vi sätter på frysluckorna. Förhoppningsvis sitter de kvar.

Jag har inte haft något problem att veta vad de olika sakerna ligger men hon jag delar lägenheten med (delger inga namn) förstår sig inte på mitt otroligt logiska system ;)




Annars är allt som vanligt en onsdag som den här. Maten står på spisen och tillagas i sin egna takt och hunden ylar som om hon har ont i magen.







Kommentarer
Postat av: Annelie

Jösses va du är duktig!

Har du likadant i din gaderob?

2010-11-11 @ 09:28:19
Postat av: Tom

Självklart.

2010-11-11 @ 10:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0