Söndagskul

Nu blir det lite nördtjöt, men en telefon ska vara så funktionsduglig som möjligt. Jag har surfat runt lite på olika tekniksidor nu i en halvtimme och fått lite tips på program som man kan ladda hem till sin telefon. Jag fastnade för två framför allt;

En metalldetektor:

Med hjälp av den inbyggda kompassen i telefonen så kan den hitta metaller. Det finns en indikator som visar hur nära en metall du är, men den ger inte utslag på alla sorter utan endast "rå" metall eller hur jag ska uttrycka det. Den funkar sådär, dvs det är inget jag skulle använda om jag någon gång skjuter bort en pil i skogen.

Ett vattenpass:

Det finns en inbyggd funktion som känner av vinkeln av telefonen, varför det är möjligt att använda telefonen som ett fullt funktionsdugligt vattenpass! Enligt recensionen av applikationen så visade den exakt samma som ett riktigt vattenpass (Nu slipper vi alltså köpa ett dyrt vattenpass eftersom vi inte äger något).
Kanske något att rekommendera till folk som bor i röda hus med vita knutar om de någon gång köper en androidtelefon? ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0