Brukar du surfa på din mobil?

Idag fick jag ett sånt där telefonsamtal från Telenor som man bara kan gråta över. De hade sett att jag har tjänsten fri mobilsurf, för 59 kr i månaden. Hon frågade sedan;

Hon: Är du nöjd med ditt abonnemang?

Jag: Japp nu är jag det, när jag köpte ny telefon.

Hon: Okej,  brukar du surfa med din telefon?

Jag: (Tänker först...herregud.. Kolla datatrafiken på min faktura... 500mb i månaden säger väl sitt.. Man köper väl inte en HTC utan fri mobilsurf.. Det är väl som att köpa en bil utan hjul.)

Svarar sen: Ja, det händer väl.

Hon: Är du nöjd med din hastighet? Du vet väl att vi har höjd avgiften, men också uppgraderat hastigheten.

Jag: Tja, det är väl inget fel på hastigheten. Inte så pass iaf så att jag har lust att höja min månadstaxa med 10 kr bara för att det ska gå snabbare (vilket det mest troligen ändå inte kommer göra eftersom jag inte har tillgång till 3G i Jönköping)

Hon: Okej, men du vet att det finns möjlighet att ändra hastigheten då?

Jag: Ja, och om det skulle vara så att jag ändrar mig så kan jag väl avbeställa den tjänsten jag har på nätet, och sen beställa den nya tjänsten igen?

Hon: Ja, precis så funkar det (med lite besviken röst. Hon tänkte säkert "Shit... Nu får jag ingen provition på det här samtalet heller..)

Samtalet avslutades.

Sammanfattningsvis så kan man ju konstatera att de borde ju kolla upp trafiken innan de ringer och frågar dumma frågor... Lika bra att köra på direkt "Vill du uppgradera ditt mobilsurf?"

*Suck*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0