Tryckt stämning

Jag brukar äta vid 12-snåret, och nästan varje gång jag varit i matsalen så har ett gäng med lite äldre herrar suttit och ätit tillsammans. Men det verkar som om de inte är så det värst mycket gemensamt. Det känns lite som om det är en lite konstig och olustig stämning över det hela. Det enda som de i princip har pratat om är hockey och fotboll. Tre dagar i rad har den inledande raden i konversationen handlat om HV71 och att de är med i slutspelet, eller vart J-södra tränar nu när det är vinter.

Den här praktiken är rolig på det sättet att jag inte sitter i någon beroendeställning. Jag kan säga i princip vad jag vill till vem jag vill utan att det kan slå tillbaka på mig (givetvis på ett respektfullt sätt). Idag hade jag en liten konversation med lagerchefen där jag tror och hoppas att jag fick fram ett budskap som han inte glömmer bort i första taget. Och så planerar jag att göra med de flesta tjänstemännen som sitter på en maktposition. Problemen på det här företaget är direkt typiska, och förekommer på andra ställen jag varit på också. En enkel lösning är alltså...

Mer makt åt folket! ;)

Nehe..sitta och surfa och blogga på (nästan) arbetstid? Usch, usch....men faktum är att enligt Jakobs (2007) och Arbetsmiljöverket (2010) så ska regelbundna pauser tas ;)




Kommentarer
Postat av: Raija

Var inne och läste lite och såg att ni håller på

med lite menyer och annat med mat. Gå in på

www.hemmetsjournal.se där finns det mycké bra

recept och menyer. Det finns även mycké annat

läsbart och lite gratis tävlingar. Kram Raija

2010-03-18 @ 16:57:27
Postat av: svärmor

va sa du till lagerchefen??!! Är nyfiken

2010-03-18 @ 18:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0