SM helgen

Återigen ett SM skjutet. Det blir väl det 9:e inomhus SM i rad som jag skjuter. Det är alltid lite spännande att skjuta SM. Inte för självaste skyttets skull, utan det socila runt omkring. Eftersom jag inte tävlar så ofta längre så är det i princip den enda gången som jag träffar gamla kompisar från "förr" :) Det härliga med bågskyttet är att taket är väldigt högt, och även min 'värsta' motståndare säger "lycka till" innan finalskjutningen och skulle något hända så hjälper man varandra. Sen är det väl lite av en folkfest också, på ett sätt.


I grundomgången.

Jag är i det stora hela faktiskt nöjd med mitt skytte. Säsongen har inte varit kanon och jag gjorde det högsta resultatet för säsongen under kvalet, så jag får väl anse det vara okej. Det skulle dock likväl kunna vara några poäng mer eftersom ganska många pilar satt bara några futtiga millimetrar utanför 10-ringen, och domsluten hade jag emot mig. Mitt stora problem under helgen var nog dessvärre att jag inte fick av pilen i rätt ögonblick. Det är invecklat att förklara men jag gjorde allt jag kunde för att få iväg skotten i rätt ögonblick, men lyckades inte alltid.

Vann en match av två. Öppnade med en 30 poängare och tur var väl det för sedan sköt jag bra mycket sämre (bland annat än 8:a). Vann i slutändan med ett poäng över någon random kille som säkert var 25 år äldre än mig. Andra matchen mötte jag han som slutligen vann, men min öppning var katastrofal. Återigen stod jag och siktade för länge och dängde iväg en pil i 7:an.... SJUAN! Jag vet inte när jag senast sköt en sjua. Jaja.. Hade en skaplig serie sedan ändå så jag sköt faktiskt bara en poäng sämre än första matchen. Ut åkte jag iallafall.

Jag ska dock tacka mor och far för stödet som de gav mig under helgen. Mamma lyckades nog äta upp det mesta av godiset som hon köpt för att jag skulle ha ;) Men det gör inget för jag var ändå inte sugen :)





Kommentarer
Postat av: svärmor

Va bra att du är nöjd och hade en trevlig Helg!!



Det hade vi me ...fick en god soppa och fixade en inneboende hos er visst ät han söt?

2010-03-08 @ 18:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0