Ny värld - Nya väger

Idag är det regn, folk blir mindre glada av regn.
Men jag hörde en glad en på bussen.
"Nu kommer regn och då försvinner ju snön!"
Så kan man ju också tänka.

Och på tal om att snön försvinner så...
Ja... det som jag trodde var uppgångna stigar i snön
det visar sig faktiskt vara riktiga, asfalterade gångvägar.
Lite förvirrande.
Men det innebär genväg på ett fåtal ställen.
Superb!

Idag kom jag och Tom att fundera på..
Vad är egentligen en deg
och
Vad är egentligen en smet
???

Vad är skillnaden..
Finns det någon definition?
Får forska i detta framöver.

Sandra och Martin äter avancerade maträtter..
Eller det låter i alla fall mer elegant.
Idag ska i alla fall jag och Tom äta vitlöksbiffar!
Gott gott!

För övrigt mår alla bra!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror

Deg..har jäst..eller nej pepparkaksdeg..

Smet har ägg eller.....

vette sjutton har faktiskt inte tänkt på det så noga

men börjar man grunna är det kört!

2010-03-23 @ 19:04:25
Postat av: Syrran

Haha, så avancerat var det inte, men gott!

Och idag ska vi äta fläskpannkaka. Inte alls avancerat!

Ses ikväll! Förresten, jag har en önskedans ikväll! Black coffee.

Kram

2010-03-24 @ 08:46:51
Postat av: Kaka

Jag tror det kan va så att en smet innehåller ägg och det gör inte en deg..en smet är ju oftast mer rinnig än en deg..

2010-03-25 @ 12:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0