Ett bra jobb

Idag kan man ställa sig frågan;
Har jag gjort ett bra jobb eller inte?

I måndags jobbade jag kvällen och fick höra en historia eller ja,
två historier om akut sjuka patienter som fått för gamla läkemedel,
alltså verkningslösa.
Sen hörde jag att det alltid finns på tok för mycket läkemedel i patienternas medicinskåp,
så...

Idag
har Elina traskat ner till sin avdelning och rensat medicinskåp på gamla och icke ordinerade läkemedel hos 10 patienter.
Detta slutade med att Elina ska skicka tillbaka läkemedel för tusentals kronor till apoteket.
Dessa läkemedel kommer att förstöras på ett miljövänligt sätt...
Tänk vad många människor som skulle kunna få nytta av detta, men icke.

Troligen
hade ingen gått igenom skåpen på länge då jag hittade en ask med Alvedon med utgångsdatum någon gång 2008, när jag kikade på patientens vid behovslista visade det sig att han fått Alvedon 2009-04, troligen från asken med gamla läkemedel...

Mer placebo åt folket!

Men nu är allt onödigt utrensat!
Det känns faktiskt bra!






Kommentarer
Postat av: mamma

Bra Jobbat!!

2010-03-19 @ 16:01:08
Postat av: mamma/pappa

Bra jobbat Elina

2010-03-19 @ 16:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0