Doktorn

Hej svejs,
idag har tiden bara runnit iväg och det har varit å göra hela tiden på jobbet.
Jag har precis kommit på att jag gör bedömningar som leder till att en patient får medicin
för den ena och den andra åkomman.
Jag är ju nästan som en distriktssköterska!
Pluspoäng till mig, nu gäller det bara att dom blir friska.!

Ibland tror jag att kroppen är en maskin..
hjärtat är motorn... en motor som inte vill stanna.
Hur orkar man leva utan mat och vatten i nästan en vecka?
Det är ett litet etiskt dilemma det dära..
Hade vi inte gett medicin hade patienten varit död nu...
troligen hade den kvävts eller drunknat..
Vad är egentligen bäst!?
Dö när man ska... men kanske lida en liten stund...
Eller dö utan lidande.. men dra ut på det...
Vad tungt det blev,
ska inte reflektera mera om det.

Nu har jag helg!

Tom ringde till mig när jag slutat jobba för dagen..
jag fick gå och handla direkt så Tom fick städa!
När jag kom hem luktade det nystädat och Tom var nästan klar,
så jag satte igång å laga mat!
Lasagne!

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0