Dillkött!

Vi kokade köttet innan vi åt det igår, mest för att Elina tyckte att det påminde för mycket om stenåldern att äta det rått. Det blev fantastiskt gott (smakade precis som pappas), och vi hann inte ta en bild för det försvann så snabbt. Jag skulle nog ha använt en djup tallrik, för det var i princip dillsås, med potatis och kött och inte tvärtom ;) Vi är ett bra team i köket. Jag brukar fixa köttet på ett eller annat sätt, och Elina sköter allt det praktiska runt såser och grejor som jag inte är så bra på. Topclass!

Elina sa igår att hon tyckte jag var konstig som tyckte om en massa örtkryddor som basilika, persilja, dill osv men nu när vi har vår egna odling så kommer hon att få uppleva dessa fantastiska smaker också. Tänk er;

Lövbiff med vitlökssmör, finhackad färsk basilika och klyftpotatis.....mums!

Snart skriver nog Elina blogg också ska ni se ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0