Datornörden har agerat

Nu höll jag på att skriva "datanörden" ...usch vad jag hade fått höra det från dem i väst.

Jag har fixat så att jag kan använda min telefon som ett modem till min bärbara dator om jag skulle befinna mig på ett ställe utan trådlöst nätverk, typ bågskytteklubben och diverse andra ställen (i bilen etc). Det innebär att jag också har hittat en alternativ lösning till min högst teknikintresserade svärfar som ska ha allt i teknikväg, och lite till. (Han har däremot inte inhandlat det som jag förutspådde att han skulle köpa redan i julas, men jag får skylla på att de inte längre får hem någon reklam.) Följande meddelande är alltså till Seppo:

Om du vill, kan du använda mobiltelefonen som modem till din dator i sommar istället för att köpa en trådlöst bredbandssticka. Det blir både billigare (59:- för en månad) och smidigare än att greja med sticka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0