Mitt bidrag till bloggen

Det har varit dåligt med skrivande i bloggen här det senaste. Som tur är har Elina hållt den uppdaterat, och jag har också inkluderats i den några gånger ;)

De senaste dagarna har handlat om C-uppsats, C-uppsats och återigen C-uppsats. Lättnad blandad med ilska och besvikelse har blandats hejvilt. Mest besvikelse dock.
Vi hade vår redovisning i måndags, och redovisningen gick bra tycker jag. Det enda missödet var en bild på powerpointen som jag hade missat att jag skulle prata om, men min improvisationsförmåga tog överhanden och efteråt fick jag reda på att ingen hade märkt något! Yey! ;)

Efter lite opponering och försvar fick vi reda på att det behövde förtydligas en del saker som vi ska skicka in så snabbt som möjligt för att kunna få vårt beyg -> legitimation! Därför har jag och Aleksandra suttit de senaste dagarna med att förtydliga, korrigera osv. Ilskan har speglats av att det av ca 15 examensarbetsgrupper endast har passerat 3-4 stycken UTAN att behöva komplettera något. Vissa har varit helt katastrofala och jag tillsammans med många andra i klassen ställer oss frågan om handledarnas kompetens, eftersom de uppenbarligen inte prioriterar samma saker som examinatorerna.

Usch.. Nej jag blir så förbannad bara jag tänker på det. Senare idag är det dock utvärdering för hela programmet och jag vet att några av mina klasskompisar är stidslystna. Jag är lite mindre civiliserad, så jag skickade ett mail till programansvarige ;)

Vidare ska jag söka jobb idag, som företagssköterska! Det står iaf i annonsen. Jag ska knåpa ihop ett fantastiskt personligt brev och berätta vilken fantastisk arbetsterapeut jag är och hur värdefull jag kommer att vara för deras företag och att såna där sjukvårdsutbildade tomtar inte har något på ett företag att göra!! ;) (inget illa menat Elina, puss! :P)


Hittade en söt bild på Molly och Alma från i vintras. Molly är ganska högt över marken och försöker nog få med sin morsa till att leka lite ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0