Första hjälpen

Det där med att ta hand om blommor och krukväxter är någonting som jag har svårt för. Blommorna på balkongen behöver vatten varje dag nu när det är så varmt och då tror jag att blommorna inomhus är lika törstiga. Så jag har vattnat några av dessa också... Jag har i alla fall lärt mig någonting nytt. Trots att jorden upptill är torr betyder det inte alltid att blomman i sig är törstig. Jag hade nästan dränkt tre stackare. Nu får vi se om de överlever.



Just nu håller vi på med ett långkok ... bilden är tagen klockan 18:28 och då hade det kokat en stund redan. Men det ska väl vara klart snart hoppas jag för min mage försöker att tala om någonting.. Jag vet inte vad!? Men det är trevligt med långkok, detta är en gryta som troligen kommer att se ut som någon mattant på någon fattig skola slevat upp till dom stackar eleverna!





Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja du kan nog minska på vattnet på blommorna inne, jag har fortfarande inte gett den rosa klövern vatten sen du lämnade tillbaks den.

Tycker maten ser läcker ut, vet inte vad jag själv ska ha i dag.

2010-06-30 @ 08:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0