Så det kan gå...

Från ett litet hål, till ett större hål, tills...



Så kan det gå! Jag körde på Öxnehagaleden när jag plötsligt hörde hur det började skramla under bilen. Jag visste precis vad det var. Parkerade i en liten ficka och konstaterade att bakre ljuddämparen hängde under bilen. Lyckligtvis kom Mika och Johan förbi, och vi såg att vi var tvugna att såga bort dämparen eftersom den satt inklämd  mellan marken och bilen. När de var iväg och gjorde det så stannade en linjebuss vid mig (mitt i vägen), och öppnade dörrarna och frågade;

Chaffören:

- Behöver du hjälp? (med brytning, han var utlänning)

Jag
- Nej, det är lugnt. Tack ändå. Hjälpen är på väg

Chaffören:
- Vad ska du göra med bilen? Vill du sälja den?

Jag:

- Haha, nej. Det är bara avgassystemet som har raserat. Tack ändå.


På måndag ska jag köpa nya reservdelar och sen får vi se när vi kan sätta ihop det. Seppo hjälper oss :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0