Möte med naturen

Hej hej,
igår när jag var ute och gick såg jag en ljusbrun hund med långa ben, hunden var ute tillsammans med sin husse och hade koppel. Idag när jag kom till samma ställe där jag sett hunden trodde jag att jag såg hunden igen. Idag hade den inte koppel och troligen hade den sprungit lös och stod nu där och väntade på husse. Just när jag skulle säga; "Står du här ch väntar på husse!?" så uptäcker jag att det inte är en hund utan ett litet rådjur. En hund kan man ju prata med, men hade jag sagt det till ett rådjur hade ju folk tyckt att jag var knäpp... även om ingen skulle höra.



En pappa var ute på
promenad med sin son
och råkade komma förbi
en valtalare. När de gått en
bit frågande sonen:
- Pappa, vad är en kamrat?
- Det är du och jag. Vi är
kamrater.
En stund senare:
- Pappa, vad är folket?
- Folket, det är du och jag
och mamma.
- Men framtiden, vad är det?
- Det är din lilla syster som
ligger i barnvagnen, det är
framtiden!
Senare på kvällen när alla
hade lagt sig kom sonen in i
föräldrarnas rum:
- Kamrat! Väck folket!
Framtiden behöver ny blöja!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0