Fridag

Hej hej,
jag förstår inte varför syster anser att bilden på den hungriga anden var grotesk... eller är. Den letar ju bara mat. Mat för att leva! Själv hade ju syster en bild på en tillplattad padda för ett tag sedan. Det var groteskt!

Påtal om paddor... över till grodor.
Dom senaste dagarna jag har gått till jobbet så har jag sett små konstiga kryp hoppa över gångvägen. Första gången tänkte jag att det var en konstig spyflyga... kan han inte flyga eller?
Dagen därpå fanns det betydligt många fler "spyflugor" som inte kunde flyga.
Aha, små grodbebisar! Snart finns det vannisnnigt många grodor där skulle jag tro..
om inte en hungrig and äter upp dom!?


Idag på min morgonpromenad så såg jag en rådjursmamma med sin lilla kid, så sött!


Syster yster,
vad är detta för blomma? Mamma tror att du vet.
Stråkens båthamn... där är bilden tagen.
/Lillstrumpa






Kommentarer
Postat av: Mormor

Hejsan!

Det är kråkklöver om inte jag har fel, det var det jag letade efter vid Nybro.

2010-07-16 @ 11:25:07
Postat av: Systerer yst

2010-07-16 @ 14:27:24
Postat av: Syster yster

Jo det är en Kråkklöver. Det finns vid båthamnen. Det finns precis intill bryggan där vi lägger i båten.

2010-07-16 @ 14:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0