Dammsug sverige

Gott folk,
tro det eller ej men idag har Elina hittat nyckeln till spargrisen!


Igår hade mamma med sig en så kallad "allround"-nyckel som banken fixat,
den skulle tydligen passa i alla sånna här spargrisar...
men inte i min. I ren despiration och hög tankeverksamhet kom jag på
ett ställe där jag inte letat... trodde jag letat där.. men så fel jag hade.
Nyckeln var där och den passade bättre än någonsin!


Nu har jag rensat bort alla 50-öringar.
Det blev 25 kronor... Jag köpte jordgubbar för det!

När jag ändå var i närheten av affären så införskaffade jag mig lite mjölk å mjöl,
vetekli och kruskakli (det låter nyttigt!) och så köpte jag såklart lite jäst.
Det blev brödbak eftersom vi bara har bröd så att det räcker imorgon med.


Idag blev alla bröd runda. Men stoleken skiljer dom åt ändå...
Jag kavlar tydligen ganska ojämnt.

Annars händer inget mer spännande idag..
eller det kan det ju faktiskt göra..
Jag ska ju till jobbet.
Sist så fick jag ju ringa 112 med andan i halsen, det var spännande!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0