Skillnader...

Fick ett mail från bågskytteförbundet, en vidarebefodran från en tjej som skulle till Jönköping i vår för att studera på högskolan. Hon är från Lettland och vi mailade lite då hon hade frågor om möjligheter att träna osv.
Idag dök hon upp i lokalen, och hon berättade lite att det var ungefär lika kallt i Lettland nu, dvs ca -20 grader. Hon berättade också att hennes hemmaklubbs skjutlokal bestod av ett skjul, så när det var -20 grader ute, så var det -15 grader inne. Det är ju sjukt kallt att skjuta i! Hennes fingrar måste ju ta jättemycket stryk. I alla fall så noterade jag att hon hade islag i armen (av strängen), och erbjöd henne ett annat armskydd än det hon hade med sig. Då sa hon "Jag är inte riktigt van vid att det känns så här mycket, eftersom det inte gör lika ont att skjuta med en vinterjacka på" .. Jisses... Hennes båge som hon hade hemma var 40 (!) år gammal. Jag tror inte ens jag har sett en "aktiv" båge sedan den tiden.

Ja..alltså det är verkligen skillnader mellan länderna. Hennes tränare ska jag inte ens nämna vad han hade sagt för dumheter! ;) Jag tror hon kommer att spöa skiten ur alla när hon återvänder till Lettland, nu när hon har alla förutsättningar för att bli duktig, och utvecklas tekniskt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0