Investering i framtiden

Idag har Tom gjort något han egentligen borde ha vågat i den nuvarande situationen. Jag och pappa var nere på banken idag för att prata med dem om ett nytt fondsparade till mig. Jag har haft en fond i flera år nu, som har ökat i värde med 160 kr. Om jag ska erkänna har jag haft det mer som ett sparkonto än fond! ;)

I alla fall kom vi fram till att personalen  på banken var mer än upptagna så vi tog några broschyrer och sen har jag faktiskt handlat fonder på egen hand via internettjänsten! Det ska bli spännande att se utvecklingen eftersom det är två stycken högriskfonder som jag har investerat i. Kanske en av dem kan hjälpa mig att få ett objektiv till sommaren? :) Har suktat länge efter ett Sigma 12-24 mm. Jaja, den som lever få se och det kanske dröjer enda tills nästa år innan jag får mitt objektiv, men än är jag ung!

P.S Jag har sålt nästan alla andelar i den andra fonden ;)

Snart kommer Elina hem och undrar varför jag inte har skrivit blogg idag!






Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej



Det är jätte kul att läsa bloggen ,Tom kör hårt med fonder och greja mycket ...så kanske det blir lite pengar att bjuda svärmor på resa för ....

2010-01-04 @ 19:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0