Hopp

Här kommer en lite kul historia:

- Jag skulle vilja köpa en fönsterruta.
- Jaha, vill ni ha den inslagen?
- Nej tack, den sådan har jag redan.


Och här kommer en till:

En man stod inför rätta efter ett mindre slgsmål
och redogjorde för vad som hade hänt.
- Jag stod helt lugnt i en telefonkiosk och pratade med min flickvän.
Då var det en man som öppnade dörren och slet ut mig.
- Och då blev ni arg, förmodade domaren.
- Jovars, men riktigt ilsk blev jag när han kastade ut min flickvän också.


Jag klämmer väl in en till en:

En tjur och en ko vad ute och gick när tjuren plötsligt fick syn på en handske.
Han tog upp den och frågade kon:
- Har du tappat behån?



Det där med roliga historier är svårt. Folk skickar in dom till tidningar och så blir dom publicerade. Många historier kommer om och om igen. Och ibland är dom ändrade. Egentligen är dom inte kul men ändå kan man tänka till lite och tycka den är bra. Man kan till och med skratta till, eller göra en såndära pinsam fnysning i personalrummet när folk sitter i det tysta och glufsar i sig sin lunch.
I övrigt är jag värdelös på att berätta historier. Ett tag när jag skulle komma till poängen började jag garva så frenetiskt att jag inte längre kunde prata. Nu är det mer så att jag inte får till det. Det är en konst att berätta roliga historier. En konst jag saknar. I övrigt är jag bra på ganska mycket.

Avslutningsvis för detta inlägget så vill jag meddela att jag tror på en bra morgondag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0