Helg och en nystart!

Äntligen är 10 veckorskursen över och jag har avreagerat mig i kursutvärderingen på den idiotiska individuella examinationsuppgiften som vi fick igår klockan 12. Lyckligtvis är utvärderingen anonym, men jag tror att min sarkasm går att genomskåda. Men men.. lärarna ska ju hålla sig objektiva ändå vid bedömningen!

Nästa vecka börjar den nya kursen, den första kursen i termin 6...den sista terminen på utbildningen! På måndag börjar också alla nya studenter. Sådana som inte har en koll på något;
- vetenskapsteori
- anatomisk fysiologi
- meningsfullhet
-smarta mål eller hur man ens stavar till 'aktivitet' och 'delaktighet'...nyckelorden inom arbetsterapi. Om inte annat kommer de att lära sig att stava till det under de tre åren.

Jag har sökt jobb inom kommunen, och ska skicka ett mail till landstinget nästa vecka. Förhoppningsvis får jag väl ett jobb som arbetsterapeut.

Nu börjar jag helgen genom att avnjuta en kall, importerad Mariestad i ett Åbroglas. Kan det bli bättre??






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0