Lördag

Plusgraderna har kommit in över huskvarna vilket innebär att det är grått, slaskigt och blött.
Och ja, jag missbedömde en vattenpöl igår och var blöt om fötterna x antal timmar.
Men det är sån som Elina är, hela mitt liv har jag fått höra; "Akta vattenpölen!"
Men igår gick jag ensam.

Lunchen med Marie igår gick med ryslig fart, två timmar bara swischar förbi!
Tack för en trevlig lunch!


Idag är det lördag och jag sover ungefär sju kvart i timmen och vaknar pigg och utvilad tidigt på morgonen. Sen vet jag inte om dagen fortsätter så... sju kvart i timmen eftersom jag är fasligt trött om kvällarna och somnar bums som huvudet träffar kudden och jag sluter ögonlocken. Men jag ska absolut inte klaga, för jag sover som en prinsessa!

Förutom lite drömmar som är lustigta.

- Tom börjar sin praktik på Electrolux nästa vecka och jag drömde att han fick en tjänsttelefon och när han svarade sa han: "Metroprolol, Tom, arbetsterapeut!" Jag vet inte varför han sa Metroprolol (som är en hjärtmedicin) istället för electrolux. ?!??

- Sen var vi i djuraffären (som låg vid ankdammen, hmm!) och skulle införskaffa oss ett litet husdjur, Nikki. Den var mer vild en tam den dära lilla gerbilen (som verkade vara en dvärgvariant). Men tillslut sprang den upp på mitt ben och in i handen... väldigt smidigt. I djuraffären hette djuret Elvis, jag vågade inte fråga affärsinnehavaren om man fick byta namn eftersom dom verkade väldigt stränga med det, men hela tiden tänkte jag att det skulle få bli en Nikki, om det så bara fick vara ett smeknamn. !!

Drömmar är mysko ibland, nu ska jag hänge en tvätt!






Kommentarer
Postat av: Z

Ska vi ha två Nikki i släkten alltså =)

Om vi får en tjej vill säga.. trevligt trevligt!

Det är ett fint namn =)

2010-02-27 @ 11:34:22
URL: http://tindrali.blogspot.com
Postat av: Syrran!

Hahaha! Jag kom genast att tänka på när vi gick igenom vattenpölen när vi plockade svamp och det gick jättebra för mig i mina höga stövlar och dina blev dyngsura! ;)

Ses snart! Kram

2010-02-27 @ 14:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0