I statistikens underbara värld

Sitter och pillar med SPSS, ett statistikprogram som vi har tenta på nu på måndag. Det är lite krångligt att komma ihåg allting, och hur man ska tolka siffrorna som datorn räknar ut åt mig (puh!). En vecka senare har jag tenta igen, men det tar vi då!

Idag har jag bråkat med tvättmaskinen. Den var minsann inte lätt att sätta igång, men jag vann striden! Lyckades även köra igång diskmaskinen! ("Herregud, hur svårt kan det vara?" tänker säkert ni kvinnor som läser den här bloggen!)

Idag ska vi (ehm..kanske Elina..?) baka bröd. Vi får väl se hur det går. Jag ska iaf läsa en artikel till imorgon.

Förresten. Det är något konstigt med Söders Livs...Det står alltid en massa bilar där utanför på kvällarna, och sen lyser det där inne, och gardinerna är fördragna hela dagarna. Kanske en bordell, strippklubb..?

Bilden nedan visar hur det såg ut när jag drack groggen jag fick av Seppo och Annelie när de varit på någon Finlandsbåt för några år sedan. Det är en tub som man kan dricka direkt ur. Den var drickbar, men inget jag skulle köpa igen.






Kommentarer
Postat av: mamma/svärmor i Mullsjö

Ang Affären tvärs över gatan... det trodde jag och Seppo oxå spel eller stripp eller bordell..kan ni nte kolla efter och presentera er som nya grannar?!



Konstigat att allt kan slinka ner (det gröna ...men det tog tid!Var den inte gammal?

2010-02-09 @ 13:46:37
Postat av: Tom

Nej då... Den var ju inbäddad i alkohol ;)

2010-02-09 @ 14:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0