Huskvarnabo

Hej hå, Tom har ju talat om allt.
Eller lite, men känner kanske att jag borde skriva lite jag med.

Idag började morgon med att jag hörde Almas ljuva stämma när hon stötte på ett spöke eller annat väsen ute i trädgården på morgonen. Det gjorde ingenting för jag skulle ändå stiga upp en kort stund där efter. Väl påväg till jobbet mötte jag en söt liten hare och oj vad dom är späntsiga. Sen såg jag rådjurspår på trottoaren jämte bondberget och fylldes av en känsla av eurofi, en glad... eller tacksam känsla av att jag inte mötte rådjuret.

Sedan hade jag en kort arbetsdag. Fyra timmar. Jag han ta lite blodprov och kika på mediciner och dricka kaffe. Det finns ett kärlekspar.. Jag vet inte om det är gulligt eller inte, men kärlek är vackert. Men det är inget med dagen att göra. Tåg till Mullsjö och Elina var mycket tacksam över att det inte var detta tåget som var sent, jag hann till banken med fem minuters marginal och där påbörjades en av mina livs affärer. Detta besöket resulterade i en rejäl nyckelknippa och ett lån som jag har 55 år på mig att betala. Det känns fint!.... hehe!... ööh?!

Sen gick jag till mormor och drack kaffe, åt en smörgås och köttbullar. Kikade på en massa kort. Jättekul! Jag var verkligen en stjärna när jag var liten... eller inte. Men jag tycker i alla fall att jag gjorde mig bättre på kort på den tiden än vad jag gör idag.

Efter detta skulle jag ta tåget till min nya hemstad. Huskvarna!
Tåget kom inte. Det var försenat relaterat till tågkö. ...Ser ni bilden av att det står tåg och köar i kassan på ica?... dessutom är det en vikarie som sitter i kassan... Ja, tåget kom fortfarnade inte. Gick och kikade på bussarna, dom skulle dröja. Så där en 45 minuter. Hmm.. Tåget skulle också dröja, efter en stund konstaterades det som lika länge. Det snöade! Sen var tåget inställt, sen skulle det komma. Sen kom bussen, Elina väntade på tåget. Tåget kom inte, bussen åkte. Sen... kom tåget! Men inte det tåget jag skulle ta, utan nästa tåg. Det blev trassligt, men jag kom i alla fall fram hel, ren och trots allt glad!

Sen gick allt fort jag vi befann oss i lägenheten. Våran lägenhet!
Jag tror att detta kommer bli superbra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0