Fettisdagen

Hej hå, idag var jag uppe med tuppen för att gå till jobbet.
Ja, idag gick jag och det tog några minuter längre tid till jobbet än hem för några dagar sen.
Den längre tiden beror på uppförsbackar och modd, antar jag.
Men jag kom fram i tid och det är det som räknas.

Nu är jag trött och det skyller jag Tom på.
Den stackars sjuke lille Tom,
innan har jag inte försått honom när han sagt att han varit förkyld,
men nu tror jag honom efter en natts "sömn" med snurr och  snörvel.

Thina och Alma har varit och fikat här för en stund sen,
det blev ingen semla... trots fettisdagen.
Men kanelbulle och delicatoboll är inte fel det heller!





Kommentarer
Postat av: mamma

Jag fick ingen Semla heller ..........

Jag försöker komma ihåg att köpa när jag åker hem

Kram

2010-02-17 @ 11:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0