Det luktar men ingenting händer

Det har luktat vitlök i lägenheten i ca 1½ timme nu, men den j*vla potatisen vägrar bli mjuk! Jag förstår inte varför. Men förhoppningsvis smakar det gott. Jag följde inget recept utan gick på känn. Har för övrigt pluggat idag faktiskt, så pass mycket att jag inte har dåligt samvete över det :) Jag och Alma har dessutom varit på Rilo och köpt tuggben i förhoppning om att hon ska sluta yla. Hon har inte påbörjat det än, men hon ylar inte heller så det är väl okej.

När vi var ute och gick så blev hon först utskälld av mig för att hon skällde på en mamma med barnvagn, sen blev hon utskälld av en lösspringande hund (hon skötte sig dock exemplariskt tills att den andre hundens ägare kom och fångade in sin hund). Sen blev hon utskälld av den hundens kompis (ägarens andra hund) och sen blev hon utskälld av mig igen för att hon skällde på en annan hund. All denna turbulens under bara 10 minuter. Stackars Alma men ibland är hon inte så diciplinerad som man önskar.


"Jag behöver lära mig att LYSSNA på husse!!!"




Kommentarer
Postat av: Raija

Läste om dina problem med potatisen, vill bara tala om att det har även jag råkat ut för.

En jansons två timmar tjugo minuter i ugnen - då får man inte vara hungrig. Raija

2010-02-21 @ 18:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0