Dansa dansa

Hej Onsdag!
Igår jobbade jag eftermiddagen, det började med ett tre timmar långt sjuksköterskemöte som ledde till en lång diskussion om att det som diskuterades inte borde diskuteras med oss som sjuksköterskor utan med annan personal. Det tog sin tid. Eventuellt kommer jag att få jobba på Rosengården i sommar, ser fram emot det då jag trivdes väldigt bra där. Det var redan en annan sköterska uppbokad på Bondberget. Någon Sofia. Men på Rosengården blir det jag och Johanna så det blir fint det!
Kvällen fortlöpte under gårdagen och klockan 20:50 kunde jag tugga i mig min kvällsmat, då var jag hungrig.

Idag när jag är ledig så jobbar Tom. Det går sällan ihop sig med lediga dagar. Eller jo, det gör det men idag hade det varit en bra dag för gemensam ledighet. Det är nog bara för att jag är taggad att kika runt i lägenheten, men det är svårt att planera utan några möbler.
Men igår fick vi i alla fall dit vår första krukväxt!

Nu ska jag alldeles strax repetera lite danser inför kvällen, minnet är bra men kort så jag tror verkligen att det är nödvändigt att ta ett varv av varje dans. Ikväll ska det nog bli vals, hörde önskemål om det förra veckan. Men den dansen är härlig så jag får sätta på mitt tålamod och min tankeverksamhet och räkna, en, två, tre!

...en, två, tre, en, två, tre, en, två, tre, en, två, tre...

/ELINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0