Lussekatter

Hej hej,
igår bakde vi lussekatter... dom blev inte så vackra.
Tom kallar dom oestetiska.
Men snarare så blev dom kanske estetiska estiskt kan vara mycket speciellt.
Men vi plockade i alla fall ut fem "fina" till dagens julfika med Thina, Jörgen och Margareta.
Storlekarna varierade lite också
men vi provsmakade senare på kvällen och betygen blev helt klart godkänt.


Estetiska lussekatter!


Tom "äggar"!


Här var inte russinen tillräckligt tilltryckta.


Fina va?

Sedan klädde vi granen, vi gjorde det i god tid i år.
Då får man ju något att titta på lite längre och så blev det lite julmysigt!


Bara stjärnan i toppen kvar,
Tom tyckte vi skulle sätta upp en bild
på oss två så hade vi fått två stjärnor!


Jag kan inte hitta min julskiva, jag tror den ligger i källaren.
Hmm.. Inget kul letande då den mest troligen ligger i en låda
med flera lådor över...

Det var verkligen fullt upp igår med även brödbakning och städning
så jag var för lat för att orka blogga...

Här försökte jag se lite pigg ut i alla fall;





Avslutar med lilla Nikki.





Kommentarer
Postat av: mamma

Va mysigt ni har

2010-12-13 @ 06:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0