Vissel

Hej hej,
idag har jag jobbat och "slitit".
Det har vart lite mindre än lagom att göra idag.
Lagom är bäst, som vi säger i Sverige.

När jag kom hem stod Tom och lgade mat,
vitlöksbiffar.
Det älskar jag!



- Men varför är du redan tillbaka från skolan, Olle?

- Fröken tyckte att jag såg blek ut.

- Blek?

- Ja, jag sa ju att du inte skulle tvätta mig i ansiktet i morse.

En ung flicka och en dam delade kupé och började samtala.

- Vad har du gjort i stan då? Frågade damen.

- Jag har varit hos doktorn, svarade flickan.

- Oj, du är väl inte sjuk?

- Nej då. Doktorn sa att jag var med barn.

- Ser man på. Och vem är pappan?

- Det sa han inte.

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0