God mat + God mat?

Det blir väldigt mycket snack om mat i bloggen har jag märkt, men å andra sidan har vi inte så mycket annat roligt att skriva om. Iallafall inte jag.

Igår firade vi mamma. Det blev panerade kycklingfiléer med ris och någon form av currysås. Mycket gott. Efteråt blev det tårta och kaffe. Katarina var också på plats, och försökte övertyga mig om att fullmånen har en inverkan på folks sömn. Hon misslyckades. Det blev även bekräftat att pappa är min pappa, för vi tänker ungefär likadant i sådana diskussioner ;)

Vi drack lite vin till maten, och när jag skulle ta mitt andra glas protesterade farmor, men själv var hon inne på sitt tredje ;) Viktoria har jag för mig att vinet hette. Det kanske vi ska ha till kvällen?

Nu ska vi städa lite, och senare handla lite timjan och potatis till kvällens karré. Vi bestämde igår att vi skulle göra den i ugnen, med stekt potatis och timjansås till. Ni får säkert se en bild senare ikväll om hur det blev.

Igår fick jag mail av svärmor, med hela meddelandet i ämnesraden och bara hennes signatur i självaste brevdelen. Konstigt. Dessutom när jag pratade med henne igår på telefon så måste hon trott att jag halsat en flaska jägermesiter eller nåt för jag hade minsann inte ett rätt. Jag var tvungen att ringa upp henne igen när hissen hade gått hela vägen upp i huvudet på mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0