Dagens lunch

Hej hå,

vi har redan brutit vårat matschema för dom närmaste dagarna...

men imorgon så är vi ikapp igen och ska äta korv med chimichurri-sås eller vad det nu hette..

Ska bli intressant... det är den rätt som det är körvel i..

På kryddburken står det att körvel påminner om söt persilja med inslag av anis....

Vi tyckte att det luktade sött .

Men idag blev det en konstig gryta..

Jag hade tagit upp fel färs för lasagne... som sen skulle bli köttfärsås...

men eftersom tidigare erfarenhet av fläskfärs i köttfärsås  är dålig fick det bli någonting annat.

Så det blev någonting annat... hmm.. i princip!

Lite majs och morötter.

Vi ska ju inte vara rädda för att prova nya saker.

Men vi kom på att detta helt klart var mer av en Elinarätt än Tomrätt!

 

För övrigt så är det Råslätt som härjar imorgon.

Jag ska nog hitta rätt..

men jag blev lite förvirrad av alla sex ställen som vi varit på idag!

Det är tur att jag har min Tom annars hade jag nog fått nära-döden-upplevelser

varje gång jag skulle till ett nytt ställe!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0